Publicaciones

Zapata Sepúlveda, P., Araneda-Guirriman, C., López-López, C., & Suarez-Ortega, M. (2024).

Transdisciplinary Qualitative Research and Gender Issues in Pandemic Times. The Routledge International Handbook of Transdisciplinary Feminist Research and Methodological Praxis, 34.

Zapata Sepúlveda, P., Mora-Olate, M. L., Valle-Kendall, R. B., & Valle-Barrera, A. (2023).

Pertinencia cultural del currículo en escuelas de la trifrontera norte de Chile: dilemas y desafíos. Estudios Fronterizos, 24.

Zapata Sepúlveda, P., Garrido Cabezas, N., Mondaca Rojas, C., Cavieres Suárez, T., & Pérez Ramos, F. (2021).

Construcción social del inmigrante boliviano, peruano y colombiano a través de la prensa escrita en la ciudad fronteriza de Arica, Chile. Interciencia, 46(5), 211-216.

Mondaca-Rojas, Carlos, Zapata-Sepúlveda, Pamela, & Muñoz-Henríquez, Wilson. (2020).

History, nationalism, and discrimination in the schools of the northern border of Chile. Diálogo andino, (63), 261-270.

Alvarado Urbina, A., & Zapata Sepúlveda, P. (2020).

Niñez aymara a ojos de quienes les educan: percepciones sobre multiculturalidad en escuelas de Arica, Chile. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(13), 159-176.

Cornejo, M., Rubilar, G., & Zapata-Sepúlveda, P. (2019).

Researching Sensitive Topics in Sensitive Zones: Exploring Silences, “The Normal,” and Tolerance in Chile. International Journal of Qualitative Methods, 18.

Tijoux, M. E., & Zapata-Sepúlveda, P. (2019).

Niños y niñas hijos de inmigrantes en Arica y Parinacota, Chile: Propuesta metodológica para el estudio de su vida cotidiana en las escuelas. Interciencia, 44(9), 540-548.

Zapata-Sepúlveda, P. (2019).

The Role and Everyday Life Experiences of Latin American Female Researchers in Academia. Qualitative Inquiry, 25(2), 166-169.

Zapata Sepúlveda, P. (2018).

Borders, Space, and Heartfelt Perspectives in Researching the “Unsaid” about the Daily Life Experiences of the Children of Migrants in the Schools of Arica. En Turner, L., Short, N., Grant, A., & Adams, T. (Eds.). (2018). International Perspectives on Autoethnographic Research and Practice (1st ed.). Routledge.

Zapata Sepúlveda, P. (2017).

Auto etnografía interpretativa como metodologia para humanizar a investigação social em contextos fronterizos latinoamericanos. Enfermería: Cuidados Humanizados, 6(spe), 49-58.